STACJA

 Telefon +48 603 993 245

NAPISZ

Email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

mask

Kiedy należy wymieniać klocki hamulcowe?

Bezpieczeństwo korzystania z samochodu oraz jego awaryjność i możliwa do uzyskania żywotność zależą w głównej mierze od tego, czy jest on utrzymywany we właściwym stanie technicznym. By prawidłowo zadbać o auto, należy pamiętać o regularnym wykonywaniu przeglądów okresowych i sprawdzaniu, czy wszystkie najważniejsze podzespoły funkcjonują prawidłowo. Do kwestii, którym trzeba poświęcić szczególnie dużo uwagi poza wymianą oleju i filtrów, zalicza się kondycję ogumienia i zawieszenia, a zwłaszcza amortyzatorów, jak również układu hamulcowego. Kluczową sprawą jest tu cykliczna kontrola tarcz i wymiana klocków hamulcowych. W Szczecinie usługi tego rodzaju oferuje Autoserwis KODO. Przekonajmy się, dlaczego stan klocków jest ważny i sprawdźmy, jak często powinno się je wymieniać.

Co należy wiedzieć o klockach hamulcowych?

wymiana klocków hamulcowychKlocki hamulcowe to elementy mające postać niewielkich płytek, które mocuje się do szczęk hamulcowych. Są one przymocowane do stałych części zawieszenia, a podczas naciśnięcia pedału hamulca powodują zbliżenie się ich powierzchni ciernych do tarczy hamulcowej oraz zaciśnięcie się ich z odpowiednią siłą. Między elementami tymi wytwarza się wówczas tarcie, które zmniejsza prędkość obrotową koła na tyle, że pojazd wytraca swoją energię kinetyczną. Przy hamowaniu następuje jednak ścieranie się tarczy i klocków. Te ostatnie zużywają się jednak szybciej, ponieważ są projektowane jako element eksploatacyjny, a więc podlegający cyklicznej wymianie.

Jak często zmieniać klocki?

Klocki hamulcowe powinno się zmieniać wówczas, gdy ich grubość ulegnie radykalnemu zmniejszeniu. Tempo, w jakim będą się one zużywały, jest uzależnione od stylu jazdy i częstotliwości używania hamulca, a także tego, czy auto wyposażono w manualną, czy automatyczną skrzynię biegów. Najczęściej następuje to po przejechaniu od 20 do 50 tysięcy kilometrów, a decyzję powinno się podejmować po zapoznaniu się z ich stanem.