STACJA

 Telefon +48 603 993 245

NAPISZ

Email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

mask

W jaki sposób naprawia się opony samochodowe?

Opony wbrew pozorom są bardzo wrażliwe, dlatego awaria może przydarzyć się w każdym momencie. Przyczyn uszkodzeń jest wiele – od wad fabrycznych, poprzez zetknięcie opony z krawężnikiem lub dziurą, po nieprawidłową eksploatację opon, która wynika z konieczności wykonania ostrego hamowania, aż do wieku opony. Nie zawsze zepsuta opona nadaje się do wyrzucenia, czasami można ją naprawić. Kiedy warto naprawiać uszkodzoną oponę i jak przebiega proces reperacji?

mechanik z oponą samochodowąKiedy opona nadaje się do naprawy?

Opony odpowiadają za bezpieczeństwo oraz na komfort jazdy. Wpływają na drogę hamowania, hałas we wnętrzu, zużycie paliwa oraz przyczepność auta, dlatego powinny być w jak najlepszym stanie. Ich awaria nie zawsze musi wiązać się z koniecznością wymiany – niektóre uszkodzenia opon można naprawić u wulkanizatora. Powierzchowne przecięcie ścianki bocznej, wgłębienia ściany bocznej, starcie gumy, czy przebicie opony można zreperować w procesie wulkanizacji. Przy problemach z zawieszeniem opona może się wyząbkować – po naprawie jej dalsza eksploatacja również jest możliwa. O możliwości wykonania każdej ingerencji przy oponie musi zadecydować wulkanizator.

Jak przebiega wulkanizacja opon samochodowych?

Wulkanizacja opony może odbywać się na zimno i na gorąco. Wulkanizacja na zimno jest skuteczna tylko przy małych uszkodzeniach. Polega ona na zastosowaniu odpowiednio dobranego wypełniacza chemicznego. Wypełnienie umieszczane jest w miejscu bieżącego uszkodzenia – uzupełnia ono przerwany obszar, łącząc go i uszczelniając. Przy poważnych uszkodzeniach niezbędne jest zastosowanie wulkanizacji na gorąco. Proces polega na odtworzeniu brakującego elementu gumy ze specjalnie przygotowanej mieszanki. Dzięki odpowiedniemu doborowi proporcji składników i ich podgrzaniu uzyskuje się gumę właściwościach zbliżonych do gumy bazowej. Opona po naprawie na gorąco powinna być montowana na felgę dopiero po upływie 24 godzin.